Start

søndag 5. juni 2011

AUS CH MULTESTUA DANCING PIRATE

YIHIII! Kennel Multestua har fått sin første Champion! :-)))



Strauss den lille rakkeren har vært i ringen igjen. Og nå er han australsk utstillingschampion, bare 13 mnd gammel. I Norge er jo det litt rart, vi vil jo knappest gi CK til så unge hunder. Strauss ser fantastisk fin ut, men man kan se at han er ung ennå. Han er likevel maskulin i hodet og uttrykk, han har en herlig benstamme, sterk og god overlinje, en utrolig flott hals, se den godt tilbakelagte skulderen!, gode vinkler over det hele, (men litt knapp ut i knevinkelen på dette bildet), nydelig dyprød farge, og flott pelskvalitet, men den er ennå litt kort. Dessuten har han fantastiske bevegelser!!!  Han er ganske høy på bena, må sjekke med Sandi, men jeg tror han er rundt 52 cm. Jeg skulle ønske jeg kunne spole fram og få sett han slik han blir som 3 åring!




Strauss hadde med seg litt av en heiagjeng! Her ligger søskenflokken i bilen. Scoota, Cider, Strauss og Beans. Sandi jobber med alle hundene sine, og snart skal nok Strauss få prøve seg i lydighetsringen også, for det er jo det de aller helst vil drive med!

Kaisa er veldig stolt over sønnen sin, og sender en hjertlig hilsen over til Jack i Finland. Jeg er veldig stolt over mitt første kull, men jeg må jo innrømme at jeg har ikke gjort gråstein til diamanter. Kaisa og Jack er fantastiske hunder, så deres oppdrettere skal jammen få sin bit av kaka. :))) Men jeg skal ikke være mer beskjeden enn at jeg innrømmer at det ligger nitidig granskning av linjer og massevis av arbeid bak dette første kullet vårt. Temperament, helse, bruksegenskaper og eksteriør er brutt ned i detaljer og veid opp mot hverandre. Da er det gøy når ting blir lik man håper eller kanskje ennå bedre. Dette er den første Championen fra dette kullet, vil det komme fler? Og ennå viktigere i året som kommer vil de være gamle nok til å debutere i flere hundesporter, så de kan få bevise at de er vakre på innsiden av hodet også. Gleder meg!

1 kommentar:

  1. Blir helt rørt over å lese om Strauss, han ser superfin ut, så spenstig og flott i kroppen. Gratulerer masse til Strauss, Sandi og Nina.

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...