Start

søndag 31. mars 2013

Masse bilder og Valpetest

Tusen takk til Line Torp som har vært og testet valpekullet mitt. Veldig snilt av henne og bruke 1. Påskedag til det. Når vi tar helligdagene til hjelp fikk vi det til så det ble akkurat på dag 49, som er anbefalt dag for å gjøre testen. Line er en erfaren hundejente, tross sin unge alder (Joda, egen alder påvirker hva som regnes som ungt). ;o) I aller fall er Line veldig inne på mentalitet, hun har gått gradene fra figurant, og testleder til dommer (beskriver) for mentaltester. Og hun syns det er veldig morro å teste valpekull. Kanskje vil hun få sett noen av valpene igjen på MH, når de blir eldre.

Konklusjonen etter å ha testet alle 8 valpene er at det er et jevnt kull med veldig bra valper. De er sosiale, selv om halvparten nøler litt med engang, kommer de alle med høy hale, de følger også villig etter, ingen viser miljøberørthet eller lydfølsomhet, de takler tvang og dominans bra, alle untatt lilla jager papirballen, litt ulikt hva de så gjør med den da de kommer fram, alle som en har god sosial kamplyst. På noen av valpene var kommentaren at: "denne vil bli en utmerket familiehund", på andre var kommentaren at "selger du ikke den valpen til noen som skal jobbe med den, så banker jeg deg". ;-)

Jeg ser for meg at kabalen med å finne rett valp til rett eier kan komme til å løse seg fint. Men kjære valpekjøpere, smør dere med tålmodighet et par dager til. Jeg skal teste dem på and i morra, og ta nye ståbilder. Så det vil bli tirsdag/onsdag før dere får vite akkurat hvem av valpene som skal flytte hjem til deg om 1-2 uker. Mens dere venter her er noen, *kremt* mange, bilder.  Vil ikke tro noen av dere syns det er for mange:

Glad oppdretter, med mor og valpene 6 uker gamle (- 1 dag).

Jiiihi, ikke bit!

Kaisa syns det var veldig stas å få ta ut valpene på ordentlig.

Det har vært veldig kaldt og mye blåst i mars, men her forann fjøsinngangen er det solrikt og lunt. Dette er første gangen ute på bakken. Før dette har de vært noen dager ut og inn fra en inngjerdet og overbygget terrasse.


Ikke helt lett og se, men antar dette er orange, som sitter på fanget til Trym. <3 

Rød

Svart

Orange 

Søsken på oppdagelsesferd (Brun nærmest).

Orange vil opp på fanget til Hege.

Ingen rust under bilen! ;-)

Jordmor Hege, er også valpefotograf. <3

Mor driver med litt knaing. ;-)

Familieidyll!

Champagne

Her var det mye spennende nytt og undersøke. :-)

Se på det ville uttrykket til Champis!

De fleste valpene imponerte med stor nysgjerrighet og pågangsmot.

Rosa i "bakken".

Kjekke oppdager Svart

Jeg syns det er veldig koselig at sønnen min Trym og "svigerdatter" Hege kommer hyppig hjem nå når vi har valper her.

Her er alle 8 i et bilde, sammens med meg.

JEG kan hjelpe til!

Møte mellom halvsøsken!

<3



Må vi være her mor..??
Legg merke til alle fotograf-assistentene som hjelper til med å holde kamerareima.




4 kommentarer:

  1. Å, så herlig med masse bilder!!! Men masse og masse, jeg ville gjerne scrolle lengre ned her! :-P
    De er skikkelig fine, Nina! Hele gjengen. Artig at de får være litt ute og sjekke litt mer av verden.
    Og artig å lese om testen, håpe du ikkje får dæ bank! :-) Blir spennende å høre hvem du bestemmer deg for, etter vilt-testen. Jeg føler med valpekjøperne, husker den ventinga der veeeeeldig godt! :-) Men den som venter, venter ikke forgjeves. Ikke lenge til utleveringa heller! Kos dere de siste dagene! Klææmmm

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det var ikke nok bilder nei. Jeg koser meg masse med dem, og jeg syns de er en utrolig trivelig gjeng. <3 Det gjelder nå og nyte hvert minutt med dem, tiden går så fort... :-(

      Men valpekjøperne gleder seg jo som bare det da over tiden som går..!

      Slett
  2. Så heldige valpekjøpere som får så grundig vurdering av hvilken hund som vil passe akkurat dem! Du gjør en kjempejobb, Nina!

    SvarSlett
  3. Livet er å være en liten Multestuavalp <3

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...