Start

torsdag 5. januar 2012

Utsatte valpeplaner

Godt Nyttår!
To uker før jul fant min lille røde rakker det for godt og starte løpetiden. Bare fem måneder etter forrige løpetid og 4-6 uker før forventet. Chanel skulle ha løpetid på denne tida, og disse tispene har jo en tendens til å ville samkjøre seg. Dermed har jeg hatt to løpske tisper her i julen. :-p Start på løpetida da betød høyløp i jula. Jeg følte veldig for å ha jula sammen med familien, hannhund valget var ikke helt på plass og hele høsten har jeg gått med tanken om at det hadde vært morsomt og fått trent mot AK debut i jakt... Det var ikke noen lett avgjørelse må jeg innrømme, for jeg er litt valpesyk og har veldig lyst på en Kaisa valp! Men jeg bestemte meg for å utsette valpeplanen. Om det da blir valper på løpetiden til sommeren, eller neste vinter får jeg vurdere underveis.

Å legge planer er ikke alltid så lett, små rødpelser vil gjerne ha en finger med i spillet. ;-)

Her ligger Strauss og sover på Kurt sin arm, 5 uker gammel. <3





3 kommentarer:

  1. Hihi, nei har man paringsplaner tilsier min erfaring at tispene uten unntak tuller med løpetidstidspunktet ;) Får håpe erfaringen endres etter hvert som den øker. Spennende blir det med valpeplanene uansett når de blir en realitet:)

    SvarSlett
  2. Nei å nei! Vilja som hadde SÅ lyst til å bli storesøster... ;) Sier som Helene, det blir spennende når det skjer! Og så har du masse spennanes jakt å se frem til i mellomtiden!

    SvarSlett
  3. Ja, Helene det kan bli slitsomt å være oppdretter hvis jentene skal tulle det til h-v-e-r gang. :D

    Vilja får nyte og være minste jenta litt til. Hun blir nok storesøster etterhvert. <3

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...