Start

fredag 1. juli 2011

Rask kveldsblogg

Nå innvilget jeg meg en pause i arbeidet med å skrive katalog, vi bruker en gammel mal og skriver inn alt for hånd, nevner bare: ID-nummer for 28 hunder. :-P Ikke rart man må ha en liten pause... Det er fredagskveld så jeg tror jammen jeg skal ta meg en øl også, jeg klarer vel å holde orden på navn titler og id nummer selv om jeg tar meg en øl..?! Jo, da er det bestemt, henter meg en øl før jeg fortsetter...

Ahh godt!
Helsemessig har den siste uka vært elendig, jeg har klart å presse meg gjennom mye likevel og uka har hatt sine lyspunkter. :-) Sist lørdag var vi å så på jaktprøve og trente med vilt etterpå. Kaisa hadde en fin økt, med både and "fra land", kanin og duer. Søndag var vi og møtte Arrak, Juliane og Anne Kristin. Juliane har lyst og prøve litt jakttrening, så da tok vi en dag i skogen oppe ved Trondsbu. Arrak har det i seg, så det hadde vært gøy om de fikk til å trene litt utover sommeren.


Vi hadde en flott dag, med trening, grilling av deilig mat og tur rundt Kolltjennet som avslutning.

Trym har vært i Kristiansand denne uka på befalsskole uttak. Det har vært knytta spenning til om han skulle komme seg gjennom de ulike testene, og om han ville få tilbud om å bli med videre. Det har tikket inn sms'er på kveldene med opplysning om at han har kommet videre uka gjennom. Jeg ble litt overrasket da han fortalte at han ville søke utdannelse i militæret, Trym passer ikke helt inn i min "stereotypen" av en militær og det jeg tenker på som et rigid system. Og jeg kjenner nok sønnen min ganske godt, for selv om han gikk gjennom nåløyet, valgte han og takke nei til plass. Så nå sitter jeg og venter på at han skal komme hejm og fortelle mer om hva han har opplevd. Trym er en moden gutt og jeg tror nok valget er veloverveid, men jammen er det mange tøffe valg å ta for så pass unge mennesker. Det har nok vært en erfaringsrik og spennende uke, hvor han har lært enda mer om seg selv. OG han overrasket faktisk mora litt i går! Da han fortalte at den eneste av utdanningsløpene som fristet var: hundefører.

Ellers har denne uka vært fellestrening i avdelinga, jaktcup og rekruttlagssamling. Og nå i helga skal vi på hyttetur til Inger Helen og de på Trysil, og trene hund så klart. Gleder meg til det!

Nå er det også avgjort at det blir tur til Nederland og Europavinner utstillingen i begynnelsen av september. Pengboka mi gråter, men jeg får heller finne et par andre aktiviteter her hjemme som jeg kutter ut, så jeg kan spare litt. Jeg har aldri vært i Nederland - det skal bli morsomt. Og når jeg først reiser så må jeg nesten ha med både Kaisa og Asaja. Asaja vil jo være med å kjempe om EUJW tittelen, det blir ikke en tittel vi bare kan reise og hente, det blir hard konkurranse. Men vi har ikke sjans om vi sitter hjemme i alle fall. Kaisa vil nok slite med å komme opp i skikkelig pels til da, det er en måned for tidlig for henne, men jeg x-fingrene for rask pels vekst og kjøper inn en ny flaske med fiskeolje. :-))) Gleder meg uansett til turen!

Ha en fin helg folkens!

2 kommentarer:

  1. Håper Arrak klarer å overtale familien sin til litt jakt-trening. Hundefører hadde vel vært topp for Trym, han får tenke litt til syns jeg! Asaja gleder seg til utenlandstur, hun har tenkt å blunke seg ut en mulig kjæreste :D Pass på helsa di Nina, du må ta en pust i bakken innimellom du og!

    SvarSlett
  2. Ja, tenk så morro om Asaja skulle finne noen bra kjæresteemner der nede! <3

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...