Start

fredag 28. august 2015

Vilt-test.


 I går testet jeg valpene på vilt, en og en. Alle ble testet med and, og i forhold til størrelsen på valpene er anda ganske stor. De var kjempedyktige. (Det lå også en due lagt ut, men lengre bak, noen fikk teste den også.) Kullet viste veldig god viltinterresse. Testen sier noe om viltinterressen, bærelyst, apportgrep osv. Men er også mål på mer generelle egenskaper som bl.a nysgjerrighet, mot og problemløsnings egenskaper. Samt ikke minst samarbeidsvilje, flokktilhørighet og matinteresse.

Jeg var både tester og fotograf, dere får unnskylde noen litt uklare bilder. Både valpene og jeg hadde det kjempemorro.

Rosa - Martta
Lille Frk. Rosa, var kjapt framme ved viltet, og etter 2-3 sekunder hadde hun grepet om fuglen og kom mot meg når jeg roste henne. Dette gjorde hun flere ganger, også da hun dro forbi og mot hele flokken/hjem, kom hun inn når jeg lokket på henne.





Stolt! ...og meget dyktig

Rød - Ruby
Rød var raskt framme, og kjapt på hun også. Litt mer hopp og sprett og leken rundt fuglene, som også gir grep om hode og slikt. Veldig flink og morsom jente.




Kjempemorro syns rød, men ser ut som hun tenker: "prøv selv og se hvor lett det er!?!" <3
Jeg har den, jeg har den...

...nehei, man faller når man tråkker på det man har i munnen..?! ;-)


 Lilla- Luna
Frk Lilla var også kjempeflink: rett fram, grep om midt på anden og kom rett til meg. <3 Flere ganger.Her er bildene av henne:




Bra størrelse på fuglen i forhold til valpen!?! Oppdretter hjertet smelter når dette synet kommer mot en, det er 110 % sikkert!






 Orange - Dina Stella







Grønn - Daddy




Svart - Doffen



Også svart syns han har full kontroll...

...før han tråkker i salaten. :-D Hehe eller vingene da.

Men påan igjen!

Vakker!

...og dyktig. Det er det vi vil ha. Dual purpose.



Blå - Dako


Dako valgte en litt annen strategi, og inviterte til lek. :-D

Etter en runde og ingen svar på lekeinvitten, så tok også Dako og dro og bar litt på anda.


Hoppende glad :-D

Brun - Dennis

Det blåste opp skikkelig når Dennis som siste mann skulle få prøve seg. Her har han fått vind i nesen som luktet noe spennende...

...går fremdeles på nesa.


Kjapt ute med å apportere.


Og kom inn til meg med den en gang. På neste forsøk måtte jeg berge anda fra å bli Dennis' middag. :-/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...