Start

søndag 21. april 2013

Hjemreisen

B-gjengen reiser fra Multestua

Oppdretteren sitt siste bilde av hver og en av dem før de reiste avgårde med sine nye eiere. Det er en veldig spesiell stund, da jeg føler gleden til de nye eierne og er oppspilt og forventningsfull på deres vegne. Samtidig som jeg selv er så lei meg for at den tiden hvor jeg kunne følge de små helt tett og kose med dem masse hver dag er over... Heldigvis er valpekjøperne mine flinke til å både ringe, skrive og sende bilder. <3

Boss

Multestua Mattykaisa's Boss
Boss har flyttet til Camilla og Marius i Oslo
Camilla og Marius har begge lyst å holde på med hundesport, de dras mot spor og brukstrening, men får prøve seg fram litt og se hva de og Boss liker. Kanskje kan jeg få lokket dem med på et valpeshow eller to også. De starter i alle fall med valpekurs først, allerede til uken. ;-)


Balto

Multestua Mattykaisa's Balto
Balto har reist til Trondheim og skal bo hos Rune, Nina, Fredrik og Christian. Familien har hatt toller i over 12 år. De har lyst å prøve flere ting, særlig blodspor og agility frister. Men også Balto starter med å bli trygg hjemme, bli kjent med husregler og leke og kose med familien, før valpekurset starter om litt.


Brumm

Multestua Mattykaisa's Brumm
Brumm har gjort svenske av seg, og skal bo sammens med en nesten 6 år gammel tollerhanne samt Jessica, Stefan og Cornelia. Denne gutten bør de se opp for i utstillingsringene i nabolandet. Han skal også prøve seg på flere hundesporter og i praktisk jakt. Kanskje blir det trening mot jaktprøver også?


Bella 

Multestua Mattykaisa's Bella
Bella har flyttet nordover til Narvik, der bor hun sammens med Malin, Stian og to lapphundjenter. Bella kommer til å få et aktivt liv med mye turer i nordnorsk natur, og så skal hun trenes i Norske Redningshunder, hvor Malin er aktiv. Jenta blir nok også å finne i utstillingsringen.



Gam

 Multestua Mattykaisa's Blake
Gam har flyttet til vestlandet og bor med Maryam og Kristian på Halsenøy. Der bor han idyllisk til og planen er at han skal trenes i NRH, kanskje fram til Ruin. Foreløpig er han en glad, nysgjerrig og utadvent valp som skal starte valpekurs på mandag. Navnet Gam er hentet fra en mantra som brukes for å fjerner hindringer eller får deg gjennom og fram til målet. 



Embla

Multestua Mattykaisa's Bembla

Embla har flyttet til Tonje på Jessheim. Det er bare en drøy time herifra så denne jenta blir jeg å se mye til. Også fordi jeg har valgt å beholde avlsrettigheter på Frk Rosa. Tonje har erfaring med andre dyr fra tidligere, hun elsker dyr og er også under utdanning til dyrepleier på NVH. Endelig er drømmen om egen hund gått i oppfyllelse. De kommer til å prøve seg fram i ulike hundesporter og vurderer også å utdanne Embla i NODAT. Det blir nok også endel utstillinger på jenta tenker jeg. <3


Bhest og Oransje

 Multestua Mattykaisa's Bheste og Multestua Mattykaisa's Bølle 

Bhest er den gutten jeg har valgt å beholde her på Brandval. Oransje skulle til Oslo, men dessverre fikk matmor allergi, han lever derfor herrens glade dager her på Brandval med mor og bror. Det er en veldig fri tilværelse, men vi er avgårde på sosialiserings og miljøtreningsturer både i par og hver for seg. Og jeg koser meg med dem begge to. <3
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...