Start

onsdag 27. februar 2013

Dag 16

UKE 2 UTVIKLING
Den andre uka i valpekassa har vært ganske rolig og fin. Det er en uke hvor valpene vokser mye, veiing på søndag viste at vekta er mer enn trippel av fødselsvekta for alle sammen, og de veide da fra 760 til 1090 gram. De modnes også enormt i uke to. De stabber rundt på mer og mer stødige ben, og plutselig var sitting også på reportoaret. Øyne og ører har åpnet seg og nå reagerer de når Kaisa og jeg kommer nær valpekassa, da får vi hørt litt av lydreportoaret deres. ;-) Kaisa har mye melk og de er tilfredse etter de fleste måltidene. Andre ganger kan det være litt som om de må sutre seg i søvn. Kaisa steller og pusser dem når hun er i kassa, og tar en runde innom og sjekker de når hun mistenker det er noe på gang. Men når Kaisa ikke er der, blir det litt søl med dem. De går da på do uten morens hjelp, og uten å tenke på hvor de stakkars søskene er. :-/  To morninger har de fått seg en omgang halvveis i en badestamp, noe de forsåvidt så ut til og trives med, kanskje minnet det om tilværelsen slik den var for to uker siden..? Jeg bytter tepper og underlag i kassa stadig vekk. Fra i morgen skal jeg prøve og dele kassa i en sove del og en avis del, og regner med det ikke går mange dagene før vi utvider plassen deres.

BIABED
Jeg var en tur på Buddy på Kongssenteret idag får å kjøpe mere mat. I tillegg ble det en ny biabed til jentene. Den forrige som var en kopi, den gikk i stykker og ble kastet i høst. Den var en størrelse 5, nå har jeg kjøpt en størrelse 4 som passer bedre for én hund. Chanel vil uansett ikke dele seng med noen, så det var bare tull med noe større. I tillegg falt jeg for fristelsen og kjøpte en mindre biabed til valpebingen (str 3). Det blir nok kos for de små. :-)

TENNER
Snakk om kos. Valpene begynner nå og få tenner, det tar heldigvis litt tid før det blir vondt når de biter, men jeg ser at de nå ikke bare forsøker og suge på søsken og fingre, men også biter - det klør vel litt i gommene nå når melketennene skal ut. Da jeg klippet klørne på svart i kveld, oppdaget jeg at det var en tann som var brutt ut.

Her er et par bilder tatt på mandag, dag 15.

Rød har blitt ekte toller!

Tror det er søte lille Brun som sover her.

Blå og Svart har krabbet opp et trinn.

1 minutt senere, har svart sovnet på tur "ned" igjen. :o)

Hr Rød sitter og observerer.

Hr Orange og Frk Lilla, ganske like hverandre.

Søte søsken, disse to er også ganske like hverandre.

Jeg ser bare 7 her. ...tror Orange ligger på tvers under Champagen og Svart?

Små akrobater i baren.

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...