Start

lørdag 1. desember 2012

Første midjemål + + +

Forventningsfulle meg ;-), har målt Kaisas livvidde i dag, så nå har jeg en normal å måle mot. Om en 5-6 ukers tid. :-P Kaisa måler 51 cm på det smaleste rundt livet. Kaisa er i mine øyne slank, uten å være tynn nå. Hvor mye måler din hund?

Går og venter på nyheter om Mattys kull med Tifa, de skal fødes i løpet av kort tid. X fingrene for at alt går bra, det er alltid risiko forbundet med fødsler. Men helst går det jo bra! <3 Jeg tenker at jeg skal vente til neste fredag med å ta første progesteronprøve, det er dag 11 i løpetida. Hun bør da ha begynt å stige, men det skal ikke være fare for at vi mister sjansen. I hvertfall håper jeg ikke det, vi kan jo da inseminere samme ettermiddag om nødvendig. Sansynlig blir det tirsdag 11. des, onsdag 12. før inseminering.

Jeg har ennå ikke helt landet etter sist søndag og ble kjempeglad da jeg så bildet av Kaisa idag. Både Kaisa og jeg var rimelig stresset da vi skulle ta BIR bildene på Dogs4All, så jeg ble positivt overrasket da jeg så bildet. Bilde av alle BIR vinnerne og bestilling av kopier kan gjøres her.

BIR TOLLER PÅ NORSK VINNER 2012: SHAGGY TOLLER'S KEEHNU DANCING ZETA "KAISA"

Dere får være litt overbærende med meg, det er ikke så ofte dette skjer at tollere blir plassert i gruppa på NKK utstillinger, og nå skjedde det oss! :-D  Håper bildene fra store ringen kommer snart og at Roger Sjølstad har fått til et bra bilde av Kaisa i trav.

Ellers må jeg si at Dogs4All er velarrangert og en bra utstilling. Det er godt med plass rundt ringene, men det har gått på bekostning av bredden på ringene, det blir glatt i svingen når de blir så krappe, men de var bedre enn på Hamar. Men under halvparten av størrelsen på ringene under Eurodog 2011.


Det burde vel også vært flere og større lufteområder. Jeg er litt sjokkert over hvor mange som ikke engang gjør forsøk på å gå ut og lufte hundene sine. Men arrangørene skal ha ros for at det var godt med ryddevogner i hallene. Og ellers er det mye som er velorganisert, hverken kø inn til parkeringa, eller i inngangen selv om jeg var der da det burde vært på det værste presis klokka ni. Det skjer masse interessant der også, foredrag, demonstrasjoner og konkurranser. Og jeg elsker shoppingområdene. :-p I år ble det to nye burmadrasser, 2 flasker Dr. Baddakys, endel godbiter og dentasticks, hundetepper og, nei tror ikke jeg rakk noe mere. Jeg skulle hatt et nytt stoffbur og sett på valpeleker + litt agilityutstyr, men det rakk jeg ikke for jeg hadde glemt og ta med i planene mine at Kaisa skulle til gruppefinalen. :-p  Det virker som lenge til, men vi blir nok å delta på Euro Dog 2015 når den tid kommer.


Her er et par bilder fra årest siste bade tur for Kaisa. Glomma 29.november 2012, Chanel er fornuftig nok til å forstå at det ikke er noen god idé, men Kaisa kan ikke dy seg, hun spør om lov først, neste gang får hun nei! Men nå begynner det å legge seg litt is langs elvebredden, så da blir det etterhvert vanskelig. Elva fryser jo til om vinteren. 

Er det noe man kan apportere utpå vannet her tro?

Kaisa har fått et tyggeben og ber om å få gå ut...

Ett minutt senere er skatten godt gjømt i hagen, samler hun opp så hun kan ha til valpene tro..? <3 
 


Mor Kaisa og sønn Arrak deler samme bur i Drammen hundepark. Søtinger! <3


Det er jo ganske fine rosetter jo. :-)


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...