Start

torsdag 30. juli 2015

Whee hee, dagene flyr. :-)
Heidi og Geir har vært på besøk og kost seg med valpene og Asaja om dagene, mens jeg har vært avgårde på tur og trening. Om kveldene har vi kost oss med god mat, gode samtaler og ja valpene da så klart. ;-)

På lørdag fikk valpene litt større plass da valpekassen ble fjernet og erstattet med en valpebinge.De tok det hele på stak pote og utforsket nysgjerrig sitt nye miljø. Herlig!

Jeg var oppover og trente litt jakt på Elverum. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor jakttreninga, ikke noe blir planmessig utført, en liten impulsiv økt nå og da, er alt det har blitt hele sommerhalvåret. :-/ Men vi koser oss når vi holder på i alle fall! Og snart skal jeg få tenkt nøye gjennom ting og få struktur på treningen igjen. :-D

I alle fall var Bhest sin første økt og Kaisa sin eneste økt, treninger med mening og slik jeg ønsket de på lørdag. Bhest fikk brutt forventning til kaster. Kaisa fikk litt (sårt tiltrenkt!) smygetrening med forstyrelser av fjær og viltlukt og tolling, samt dirigering over vann, etter and. Bhest sin andre økt, var dårlig planlagt, ikke noe som burde stått på programmet nå og utførelsen ble deretter. :-p Men men sånn blir det av og til, ikke alle treninger går så bra. Tok et bilde med mobilen, da Kaisa svømte hjem med anda, den var så stor at hun ikke kunne se hverken "hjemveien" eller meg før hun var over havveis over. :-)


Jeg var usikker på hva jeg skulle bruke søndagen til, det ble til at jeg bråbestemte meg klokka 7.10 om at jeg skulle bli med til Ransäter, selv om jeg lå under dyna da avgjørelsen ble tatt var jeg 15 minutter senere ute av døra hjemme. Så hyggelig og se igjen Brumm og Jessica. I tillegg til å reise med IH og A, møte Perly, Tina og Gry Heidi. På facebook ligger det et par bilder fra dagen.

(Her kommer bilder av Brumm)


Fikk også brukt endel penger i bodene, litt valpeleker, hundesnop og seler. Har prøvd å finne en ok turseler til Bhest, men det er ikke noe godt utvalg i butikkene rundt her. Så jeg endte med en y sele fra Hurtta. Det er så mye jeg liker ved selene, selv om de er litt håpløse i størrelsene. Fungerer de fint til turbruk, og prisen på 220 skr var meget god.

Mandag hadde vi en rolig og koselig formiddag med Heidi, Geir og Chopper før de reiste videre til hytteliv i fjellet. Her er et par bilder av Chopper:


Chopper hopper hinder
Her er det øvelsen kryp som demonstreres.
Vakker vakker gutt! 22 mnd.
Ikke så værst bygget heller! ;-)

Da de andre var reist, reiste Frøya, Kaisa, Behst og jeg opp til Trondsbu. Der tilbrakte vi fire fem timer. :-) Topp dag! Her er noen bilder:
Vi startet med å gå tur i en times tid. Flott turterreng.
Multemamman Kaisa med en drøyt 4 kilo tung gås.Gåsa ble apportert på feltsøk, på dirigering og på vann.

En så stor and krever sin hund.
 
Frøya klar for å trene. Fokus på skåla på en lang dirigering her. Hun var veldig flink!
Et turbilde til. :-)
Så noen valpebilder som avslutning. Disse er ikke dagsferske. Men søte som sukker er de! :-)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...