Start

tirsdag 7. april 2015

Påsken



Jeg har hatt en super påske!
Det har ikke vært så mye tradisjonelt påskesyssel i år, men jeg har kost meg uten påskekyllinger, krimbok og skiturer. :-) Rett før påske fikk jeg tilbake lille Frøya på 7 måneder, det har vært utrolig koselig og bli mer kjent med henne, hun er en herlig valp. Jeg er på utkikk etter egnet forvert til henne, men skal skrive et eget innlegg om det, ...etter hvert. Frøya, Kaisa, Freid (tanteunge) og jeg var oppe i Trondhjem og koste oss noen dager på besøk hos Trym (sønn). Herlig by, jeg har vært der noen ganger opp i gjennom årene, men for første gang var jeg inne i den utrolige nasjonalskatten Nidarosdomen. Vi var og spiste, med utsikt over hele byen, i den snurrende resturanten i Tyholt-tårnet. Ellers koste vi oss med små turer, shopping, film, spill, godteri, god mat, prat og morro i den fine leiligheta som Trym bor i på Øya. 


Vakre flinke lekne kosete Olivia, viser fram lekene sine til oppdretteren. <3 Det kommer flere biler av henne i et senere innlegg.
Freid, har med Kaisa og Frøya på sparketur. ;-)
Jeg rakk som bildet over viser å besøke Olivia fra C-kullet hjemme i Orkdal. Hun har det veldig fint, hun er så fornøyd med familien sin, og de med henne. :-) På hjemveien stoppet vi innom Tynset og siden var vi innom Tryms farmor og farfar på hytta dems, litt lengre ned i Østerdalen. Jeg har dessuten jobbet endel, både i palmehelgen og noen påskedager, så det skal bli noen ekstra kroner i lønningsposen til en travel maimåned. Rukket å spise påskelam og hygget meg litt med mamma og søster har jeg også. OG så har jeg trent masse hund! Siden dette først og fremst er en hundeblogg så er det altså det resten av innlegget handler om. Mest i bildeform. :-)


Her har vi kost oss med trening noen dager i påsken med ulike besøkende. Denne dagen var det Inger Helene og Ylja som var på besøk, for andre gang i påsken. Vi har blitt mye flinkere til å besøke hverandre for treningsøkter, i løpet av vinteren, håper vi får til å fortsette med det gjennom sommeren. 
Ylja og IH bruker en kaninskunnsdummy som "bakoverområde eller belønningsoppgave".
Full fart i Ylja på lange fine dirigeringer og markeringer.

Etter en vinter med trening på måkte begrensede plasser, som en brøytet parkeringsplass, er det godt å ha et treningsområde hvor man kan få strekt ut lengdene litt. Den prikken til venstre i bildet er IH, bak henne til høyre for den store bjørka hadde vi et dirigerinsområde. Midt i bildet ser dere Ylja som en prikk, hun er på vei ut på en markering, som har landet enda lengre til høyre enn det bildet viser. 

Ylja har en liten pause.
Jeg var skeptisk til Bhest sine markeringsegenskaper en gang i tiden, men det må jeg si, han imponerer som en utmerket markør! Her tre bilder fra en av markeringene.



Dirigeringer, bildene er tatt av Inger Helene med kameraet mitt.





Brems, og avlever!



Han har jevnt over gode grep, men kommer med en sigar en gang i blandt. :-)

Vakkergutten min, han e'kke så dum når det kommer til å jobbe heller. :-)

2 påskedag var Heidi og Asaja, Geir og Chopper på besøk. Før de kom fikk Kaisa og Frøya gå et spor hver. Frøya hadde stor spormotivasjon, og bykstet og dro framover med snuta lavt. :-) Så tok vi med Bhest, Chopper og Asaja opp til treningsområdet. Jeg trente jakt, og Heidi og Geir trente bruks, feltsøk og spor. Jeg har ikke fått sett på bildene enda,  så de kommer i neste innlegg. :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...