Start

onsdag 22. februar 2012

Utstillinger i februar

Tønsberg
Jeg har startet på instruktørutdanning hos Inger og Terje Østlie. Det er ni hele dager fordelt på 3 helger. Første helgen i februar var kurshelg og dermed fikk jeg ikke med meg utstillingen i Tønsberg. Men så er det slik at jeg har verdens beste fôrvert. Heidi meldte på Asaja og hun og Geir reiste nedover til Tønsberg. Som forventet gjenkjente Cardell Asajas kvaliteter, og hun fikk excellent, at hun derimot skulle få CK hadde jeg ikke forventet, da jeg opplever at Cardell vil ha tispene litt tyngre. Men når det går den veien har jeg ingenting i mot å ta feil.
Asaja endte opp med ExcUK, 1 UKK, CK, BIR-unghund og BIS3-unghund. Og denne flotte kritikken:  
"Fin ung tispe, et fem.hode m/bra uttr.
Utm. overlinje, velvinklet fram + bak.
Bra kropp + brystkasse
Rake fine ben, bra poter
Noe kort i pelsen i dag, men god kvalitet
Rører seg mye bra fra siden, noe trang bak."
Lørdag var Kaisa påmeldt til LPI. Søndag var det Asaja som skulle i utstillingsringen. Siden det koster 90 kr og melde på utstilling når man først har meldt på LP meldt jeg på Kaisa til utstilling. Men jeg hadde egentlit ikke tenkt å stille henne. Derfor var hun heller ikke badet, dette året! :-/ Heldigvis har hun måtte være demonstrasjonsdukke for potikyr og øretrimming, så det så ikke så ille ut.
Vi kom til Bø litt før halv ni. Men pga organiseringen utenfor hallen var vi ikke inne i hallen før 08.55. Stress! Og maks uflaks i tilegg, for når vi fant ringen viste det seg at vi var start nummer 2 av 24. Jaja, vi kastet oss rundt gira opp Kaisa litt med leken og testet et par innsitter og en dekk på kunstgresset. Jeg har snakket om resultatet på fb, men kort fortalt så funket Kaisa veldig bra, under meget vanskelige forhold. Men vi nullet på stå under marsj og fikk bare 6,5 på avstandskommanderingen. Ellers fikk vi: visning av tenner 10, fellesdekk 9, Lineføring 7.5, Dekk fra holdt 9.5, Innkalling fra sitt 8.5, Fritt hopp over hinder 9 og helhetsinntrykk 7.5. Totalt 149 poeng og en 2. premie.
Utstillingen søndag, var det påmeldt 32 tollere for dommer Ligita Zake (Lat). Asaja ble børstet og shinet, hun har ganske god pels, selv om hun egentlig skal være langt unna fullpelset i og med at hun ikke har fått løpetid ennå. Jeg gleder meg til å stille henne utover våren. Synd det ikke er noen utstillinger på lenge nå. Håper forresten at hun får løpetid så den ikke kommer i veien for alle de spennende planene som hun og Heidi har. Asaja trives i ringen og hun har flotte bevegelser. Hun fikk excellent i unghundklassen, men ble slått av flotte Toya. Asaja fikk denne kritikken: 
"Correct type and proportions. Head broad enough. 
Strong topline. Vell developed body.
Correct angulations. but moves close behind
Nice temperament!" 
Kaisa var veldig flink i ringen. :) Hun syns det var helt ok, nesten så man kunne tro hun likte seg! :o)
Kaisa vant Championklassen med Excellent og CK. I beste tispeklasse var det 8 tisper, og Kaisa ble 2. beste tispe! Bare slått av vakre Toya! Gratulerer til Anne Lise og Toya som også ble BIR! 
Kaisas kritikk:
"Correct type, size and proprtion. Correct type head.
Excellent neck and Topline. Very vell developed body.
Vell angulated. Abit close behind.
 Moves Excellent!" 

Her er en liten videosnutt vi filmet da jentene lekte på campingplassen på på lørdag. Det blåste veldig og det er gøy!

8 kommentarer:

  1. Gode poeng i LP, bare å justere litt og komme litt før neste gang? ;) Filmen ble jo bra, ikke lett å filme Asaja, hun er jo overalt på en gang :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, hun er full av liv den herlige jenta :-) Du jeg stjal bildene dine. Takk for de! Hvis du ser på filmen så ser du hvorfor jeg maser om halsbåndet forresten. ;-) :p

      Ja, det var jo ikke så ille poenger. Vi må trene ennå mer innsitter og ja, kanskje komme litt før. I 11 tida begynte Kaisa å mase skikkelig om å få lov til å ta en tur i ringen, hadde vi gått inn da, hadde hun nok kunne levert til 190 poeng!

      Slett
  2. Gratulerer med 1. plass i championklassen og 2 beste tispe! Kjempebra. :) Og de lp-resultatan va jo fine. :)
    Flotte kritikka på Asaja, kjempebra med ck. Satse på at dette året blir et bra år for alle Multene og mamsen!
    Gøy med film!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Joda, LP resultatene er ikke ille. Karakteren på lineføring og helhetsinntrykk er dratt ned fordi jeg gjør noen feil.
      Jeg forventet en helt om holdt halvveis i lineføringa. Så når det kom en holdt, starta jeg på å snu meg. Og når det kom helt om marsj, så tok jeg en helt om holdt. :p + litt småting, som hadde hjulpet om jeg enten var kommet før, eller var mer drillet i utgangspunktet.

      Håper at i løpet av våren/sommeren skal Asaja få sitt første Cert og Vilja få sitt siste! :o)

      Slett
  3. Hi hi, DET skal ikkje være enkelt!!! æ e "proff" på motsatt høyre og venstre, du vet: Åja, DEN venstre... Fordelen på konkurransa e jo at man ser kordan de andre går/ringen e så liten at det kun kan være en venstre... :-D

    Æ "bremse" jo Viljas røyting no frem mot NKK. har mest lyst til å rake av ho alt, så ho kommer kjapt opp igjen.. Blir nok mer sommer/høst for Viljas del. Men æ skal stille ho i juni, okkesom! :) Asaja får nok certan sine ganske kjapt! :)

    æ glemte å spørre om en ting sist. E det jakt-trener instruktørutdanning du går?
    Høres veldig spennende ut! :) Når e du ferdig?
    Komme å holde kurs for oss?
    :)

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Hehehe!

      Bra du bremse røytinga! Blir spennende og følge jentene framover. Asaja får nå konsentrere seg om et av gangen, det er ingen utstillinger i mars og april. :-( Men hun holder forhåpentligvis på pelsen litt utover i mai/juni.

      Nei, det er vanlig trinn 1 kurs. Det gjelder jo for grunnopplæring i alle grener. Men det er jo gjerne LP-øvelsene som trenes på på kurset da. Og der eksamensoppgavene taes fra.

      Nina

      Slett
  5. Men så bra at du går trinn I utdanninga!! :)
    Blir vel jakt etterpå?
    Er ikke så veeeldig inne på det. Jeg og Eva-Liz var tenkt å gå det her nord for et par år siden, men så ble det avlyst.

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...