Start

onsdag 1. februar 2012

Slalom-Strauss

Her kommer en blogg med videosnutter av Strauss som lærer slalom. Jeg har ikke sett denne innlæringsmetoden i Norge, så kan hende noen syns det er nyttig. Men nå kan jo ikke jeg den som kan så mye om agilityinnlæring. :-) 

Her er Strauss den 15. desember, 2 dager etter at de startet treningen:

"Enkelt", syns en glad gutt!

20. desember. Slalaompinnene er satt slik at det er noe smalere passasje. Speedyen som kommer først er Cider.
Strauss er litt mer konsentrert, og får økt fart for hvert forsøk. :)

27. desember, 14 dager etter treningsstart. Pinnene står på linje, men er vinklet utover. (Se kommentarer på youtube.)

30. des. På dag 17 i treninga, har de lagt til et hinder, det er gøy! Strauss 3 ggr først, så Cider.


8. januar, nesten 4 uker med trening. Nå er slalompinnene vanlige, utenom de to første og de to siste. 


Det var siste videoen så langt. Jeg er imponert over Strauss-mouse og ikke minst Sandi. Hun er en utrolig flink trener, husk at hun er i full jobb og har fem hunder som alle sammen får trening, selv om to av de ikke konkurrerer så ofte lenger. Imponerende syns jeg. Men det er slik når man er frisk og i god form, når man holder seg i aktivitet kan man rekke utrolig mye! :-)) Strauss er påmeldt sin første Agility konkurranse denne helgen. Jeg er ikke sikker på at han har fått prøvd alle hindrene ennå, men vi ønsker: Lykke til!


6 kommentarer:

  1. Bare en ting å si......WOW!

    SvarSlett
  2. Dette er alléslalom :) Vi brukte det etter hvert, og det er etter min erfaring og oppfatning en utrolig effektiv og god metode der du sikrer både forståelse og fart :) Morsomt å se han i aksjon.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren Helene. Jeg syns det virker som en veldig snedig innlæringsmetode. :-)

      Slett
  3. Kjempegøy å se fineste gutten i allè-slalom! Veldig kjekk metode å bruke, der hunden lærer å bruke en labb i hver retning, isteden for å "hoppe" med begge forbena samtidig. Raske blir de også! Veldig bra at hun kan stå både i starten og slutten av slalomen og hundene tar den rett og selvstendig. Regner med at Sandi trener innganger for seg. :)
    Jeg er kjempeimponert over alt hun får tid til og så flink som hun er! Kanskje de har 30 timer i døgnet der borte? ;-)

    Flott at du dele, Nina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Gøril , det er slik det er... For når jeg står opp om morgenen, får jeg mail fra Sandi som har vært oppe i maaange timer og gjort masse allerede!! ;-)

      Slett
    2. He he!!! Ja, da vet vi det!!! :))
      Heldig dem e!!!!! :D Livet er urettferdig, altså! ;)

      Slett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...