Start

torsdag 18. september 2014

HD statistikk og hjemmesiden/valpekull

Et bilde fra de dagene da B-kullet reiste til sine nye hjem. I dag vil jeg si tusen takk valpekjøpere for at dere har røntget hundenes hofter og albuer.

Og for et strålende resultat det har blitt på alle 8, Gam, Balto, Bhest, Salto, Boss, Brumm, Bella og Embla har A hofter. Strålende! Flott for hver og en av hundene og deres eiere, flott for mitt oppdrett og flott for rasen med slike resultater. :-D

Kaisa sin statistikk er for sine 13 avkom:
  • 13 er røntget
  • 12 er røntget Fri, 11 A og 1 B (= 92,3 % fri)
  • 1 er røntget med Svak grad uten påleiringer, C
  • HD index - var 102 da vi planla A kullet, 104 da vi planla B kullet, vi venter litt utålmodig på at NKK skal komme igang igjen med sine beregninger.
Kaisa gullet mitt <3, hopper opp på armlenet på stolen min, når hun vil meg noe og jeg er opptatt med annet. Det virker, hun får oppmerksomhet da. :-D (Tatt for noen uker siden dette, for hun har MYE mere pels nå.)


Valpekull
Det er ikke mulig og oppdatere hjemmesiden min lengre. Veldig leit! Med tid og stunder vil det komme en ny side, men enn så lenge er det bloggen som oppdateres, dvs jeg får ikke endret på opplysningene rundt valpekull. Det blir ingen valper i Multestua i høst, Asaja vil bli parret på neste løpetid. Asaja har lang tid mellom løpetidene, omtrent 13 måneder, slik at om hun følger denne syklusen, vil det bli løpetid neste sommer.

De som sto på valpeliste har blitt orientert og hjulpet videre til andre oppdrettere/kull som kunne passe til deres ønsker og forventninger. De fleste hadde ventet en stund og jeg syns ikke det er riktig at de skal vente enda et år. Men da starter vi opp igjen, og for de som vil ha en valp fra Multestua og etter Asaja er det nå mulig å få stå på listen igjen. 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...