Start

torsdag 20. mars 2014

Embla

Embla er på besøk hos mor, bror og meg her i Brandval. Jenta er meget aktiv, elsker å trene, gå tur, leke og løpe med bror og mor (mor gidder ikke å leke så mye da). Det første døgnet stresset hun litt, men nå har hun falt veldig fint til ro.

I går var Kaisa, Embla og jeg på en 2,5 timer lang tur. De fikk stort sett løpe løse. Det gikk over stokk og gjennom kratt i full fart. Og Embla klarte å påføre seg to små blødende skader. (Veldig små Tonje, det går bra med henne!) 5 ganger trente vi enten gå pent i bånd eller ligge/sitte rolig på tur. Det var helt klart mest slitsomt å trene ro! Ellers prøvde jeg å gi henne elgkjøtt til kvelds, men det ville hun ikke ha. Blæh! Jenta har ellers super apetitt og spiser godt, også veldig glad i å jobbe for godbiter.

I dag fikk alle tre bli med på tur. Da ble det ikke gjort forsøk på ro trening. Derimot har Embla fått klippet klør og fått litt frisering av poter og ører. Hun ligger helt rolig i fanget og er så flink og grei. Og så har vi trent noen enkle lp øvelser inne.

Sist hun var på besøk testet vi henne på vilt, helt spontan. Men hun har jo ikke grunnapporten inne og leverertanken må forbedres. ;-) Jeg fundere på om vi skal trene litt avleveringer i morra.

Men det blir etter at vi har gått tur med gårdshunden Henny. Liv Anine tar fine bilder så i morgen kan jeg kanskje by på bedre bilder. Men for nå, her kommer noen mobilbilder, fra dagens tur. Og et par tatt nå mens jeg ligger på sofaen og skriver blogg. Prøvde å si det ikke var plass, men at det er trangt bryr ikke kosejenta Embla seg om. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...