Start

fredag 4. januar 2013

Ultralyd/Ultrasound



Jeg så drektighets tegn på Kaisa rett før jul, den siste uken har jeg vært mer tvilende til om det er valper... Da hun stjal en rå ytrefilet fra kjøkkenbenken i går ettermiddag, fikk jeg litt håp igjen om at hun kanskje var drektig likevel. Litt senere prøvde jeg meg på bukpalpasjon, og jeg mente bestemt at jeg kunne kjenne begge livmorhornene, men jeg fant ingen blærer. :-( Og alle de pessimistiske tankene vokste seg igjen store.... 

Heldigvis - bukpalpasjon er en av de tingene jeg ikke kan!!! ;-) Da veterinæren skulle starte u.l sa hun at hun kom til og se litt før hun kom til å forklare. Jeg husker fra sist og fra jeg selv tok ultralyd at det kan gå noen sekunder hvor man må orientere seg litt rundt i bukregionen... Men med en gang hun fikk opp bilde på skjermen, så jeg to svarte blærer... Å jeg var så spent! "Du trenger ikke holde pusten" sa veterinæren, "joda det ER valper!" Å telle valper er ikke lett, og det er alltid med forbehold at veterinærene gjør det. For det første trenger de ikke og se alle, og for det andre kan noen fosterblærer resorberes, slik at det blir færre enn man har sett. Men vi så 7 valper i dag. <3

Jeg bekymrer meg litt for at det kan bli flere valper, og klamrer meg til håpet om at det blir "bare" syv! Men mest av alt er jeg overlykkelig for at det så langt er bra, og at håpet og drømmen min om Kaisa valp til meg selv, er et skritt nærmere å gå i oppfyllelse! Jeg gleder meg også på vegne av de håpefulle valpekjøperne mine, som også er et skritt nærmere å få sin drøm oppfylt. 

Jeg har noen skikkelig fine valpekjøpere på lista både til B- og C- kullet. Men vi tar fremdeles imot henvendelser på valp fra B- kullet, særlig vil valpekjøpere som kommer til å drive aktivt med hunden sin bli prioritert.  

Under her er et bilde fra ultralyden, nå er det bare for meg og stelle godt med Kaisa. Passe med trim og passe med mat, ikke fôre for kraftig, for vi vil ikke at valpene skal bli for store. Men samtidig må både valpene og hun få det de trenger av næring. Og så kan jeg begynne og handle inne ting til valpene og valpepakkene. :-) Hihi, det er så hyggelig!   



Hils på en av valpene i B-kullet.

7 kommentarer:

  1. Hurra hurra hurra!!!!!
    Gratulerer kjempemasse, Nina!!! Æ e så spent her oppe, sku nesten tru at æ sku ha valp denne gangen også!!!!

    Vilja glede sæ t å bli storesøster. Og så håpe vi at en tøffing/tøffa havne oppi Troms noen plass!!! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-D Takk takk! Morsomt at flere følger med- Det er ingen fra Tromsø på valpelista foreløpig. Men det var særdeles vellykket og sende en til Tromsø fra det forrige kullet <3, så kanskje om rett person dukker opp.

      Det skal bli så gøy og denne gangen få beholde en valp her hjemme.

      Slett
    2. Klart vi må følge med! Og takk for gode ord!
      Noen til utlandet denne gangen? Gleder meg til å følge kullet, og den som blir boende hos deg. Blir det en hanne? Spennende!

      Slett
  2. Hei !! Nina

    Så spennende dette skal bli og følge med på gleder meg også på dine vegene!!!!

    Hilsen Anja og Isak!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anja og Isak!
      Bare følg med her kommer masse valpenytt, når tiden er inne.

      Slett
  3. Oj så gøy Nina nå blir det snart livlig i heimen, spennende å se hvor mange du får å velge blant.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir veldig spennende å se hvor mange det blir, og HVOR mye liv det blir i heimen. ;-)))

      Slett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...