Start

lørdag 19. november 2016

Kommende kull



Kullpresentasjonen ligger her: E kullet, foreldre


Parringsreisen: 

Jeg har lenge planlagt at Arya skal få kull på sin neste løpetid, som vi ventet skulle komme i desember, kanskje januar. Og jeg har jobbet med å finne riktig hannhund i evigheter, og vurdert flere gode tollere. En telefon fra mine fôrverter Madelen og Joakim for 3 uker siden gjorde at jeg fikk det travelt med å lande planene mine, Arya hadde fått løpetid. :-O Heldigvis var det slik at tankene hadde lagt til modning en stund, og da var det ikke vanskelig, jeg kastet meg rundt og fikk en god landing ;-) Jeg er veldig veldig fornøyd med at det ble Felix! Og føler meg trygg på at dette kan bli bra valper.

Etter å ha tatt progesteronprøver mandag (prog. 3) og torsdag (prog. 15) reiste jeg de fire timene til Valdres på fredag kveld. Hundene fant tonen med en gang, og i puddersnø i en fjellsiden ovenfor Valdres, parret Felix og Arya og hadde et godt heng på 15 minutter. Flinke hundene som selv om det var første gangen for begge, fikk til dette så naturlig og greit.

Man er alltid litt nervøs for hvordan det skal gå, særlig når man velger å bruke to hunder som er ikke har vært med på dette før. Jeg hadde også Felix sine "bakmenn" ;-) Tina og Anne-Lise på telefonen på veien opp, de var så klart også spent på hvordan det skulle bli med dette første Pint-avkommet som skulle prøve seg med damene? De kan være stolte av gutten! Han var så søt og grei, samtidig som han viste hva han skulle. <3 Og Arya, som sin mor og mormor, står som noen påler. Selv om Asaja var enda mer "tøsete". ;-)

Jeg har hatt så mye glede av Aryas forverter Madelen og Joakim, som har hjulpet til med å kjøre til veterinæren, og latt meg får overnatte og blitt med på både arbeid og kos. Og et supert samarbeid med Felix sin matmor, og bestemor. Så dette ble noen riktig hyggelige dager!



Nå krysses fingre og poter rundt omkring for at det blir valper, vi tar ultralyd en uke ut i desember, og valpene fødes ca 13. januar. Jeg ser med store forhåpninger fram til at det skal bli en liten tispevalp, som skal bli igjen her hjemme, for å ta opp arven etter pensjonisten Kaisa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...