Start

tirsdag 24. desember 2013

Julefeiringen har startet

Julefeiringen vår har startet. :-)

Trym kom hjem den 22. det var så godt å se han igjen. Lille julaften var vi tradisjon tro på tur og hugget oss juletre. Bildet med hundene sittende i solen er tatt da. Ikke akkurat hvit jul i år, men det at det ikke er en selvfølge får oss til å sette ekstra pris på det de gangene vi får snø til jul. O:-)
Lillejulaften serverte vi grøt med rød saft og en spekepinne attåt. Ungene satte ut grøt til fjøsnissen, også i år fikk de sett et glimt av han og sunget for han som takk for at han passer på her på gården, og som takk for gavene ungene får. :-D Og vi koste oss med å pynte juletreet, og høre på julemusikk.

Kvelden i går nøt Trym og jeg med litt godt i glasset, G&H på tv og så noe mer utradisjonelt, et slag sjakk. Sist vi spilte var for noen år tilbake på ferie i Egypt. Jeg har vært regjerende mester siden da, men har nå abdisert. :-P

Nå har hundene fått hver sin laaange tørkede oksemuskel, Prinsen har fått sin Askepott, jeg har laget rødsaus og riskremen skal snart piskes. Før vi reiser til Roverud og helt sikkert kommer til å få en hyggelig julefeiring, med mamma sin kjempegode julemat, og barnas og alle de andres glede over små og store gaver.
Jeg gleder meg til fortsettelsen på julefeiringen, og et par rolige dager med familien. 2.dagen skal vi å trene hund klokken 12 hos Ida og Lordi. Lille nyttårsaften kommer Arya på besøk. Og forhåpentligvis ser jeg flere hundevenner i romjulen.

Til Arrak, Strauss, Kira, Vilja, Asaja, Balto, Brumm, Boss, Gam, Salto, Bella, Embla, Chilya, Olivia, Arya, Clara og Chopper med familier, og til alle venner, kjente og ukjente lesere av bloggen:

GOD JUL!

Her er et par glimt fra de siste dagene tatt med mobilen, og nederst årets julekort
Tre nøtter til Askepott setter meg i julestemning, særlig musikken og senene med Askepott/prinsessen ridende til hest er jo så vakre! 
Bhest kan nesten ikke tro det er sant når han ser lengden på godbiten! Han har brukt 2,5 time så langt og er ennå ikke ferdig med kosestunden. Jeg er litt spent på om magen syns det er greit, men vektmessig er det ikke så mye godbit og de fikk bare halv frokost, siden de skulle få denne.
Mor og sønn. <3
Det er ikke bare jeg som syns det er godt å ha Trym hjemme igen! <3



Freid, Felicia og Trym er klar med julegrøten. 

 

1 kommentar:

  1. Heidi, Geir, Asaja, Chopper29. desember 2013 kl. 11:05

    Hyggelig jule-historie Nina, kos deg videre med dine to og firbente :)

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...