Start

torsdag 9. mai 2013

Valpetrening og selvstendig arbeid.

Her er Bhest sitt første selvstendig stykke arbeid. Flink gutt?


Ellers har jeg fram til nå hatt mest fokus på relasjonen mellom oss - håndtering og at han blir kjent med mine signaler og lyder. Hva som er lov og ikke lov å gjøre med meg, og i huset. Samt at han på valpevis får møte "verden" både folk, hunder og ulike miljø.
Det finnes ikke valpekurs her nå, men vi er meldt på et kurs med start i juni. Den siste uka har jeg også lagt inn litt trening på gutten: fortsatt med innkalling, betinget inn klikkeren og kjørt en økt med handtarget, pluss litt kontaktøvelser med klikkeren. Sitt og dekk trener vi inn med lokking, foreløpig uten kommando også lærer han å sitte på plass med kontakt. Og siden vi sikkert skal på noen valpeshow etter hvert har vi også trent endel stå. I går passet vi Felicia (6 år) og hun trente Kaisa til barn og hund, mens jeg trente Bhestn min med utstillingsline. <3
Bhest har akkurat lært å sove hele natta uten å gå på do. Men han er ute sent på kvelden og tidlig på morgenen. Når han sover med lukket burdør går det veldig bra, men når han har vært fritt i kjøkken/valperom har det lettere vært uhell iløpet av natten. Men ikke i natt. :-)
Nå skal vi på Rally Lydighets trening. Med herlige gjengen fra kurset vi hadde i april.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...