Start

lørdag 16. august 2014

Juli gikk fort!

Juli gikk jammen meg fort dere! ...og nå er også halve august unnagjort. Jeg har massevis med nyheter både gode og ikke fullt så bra som skulle fått noen linjer i bloggen. Sammens med massevis av bilder og videoer. Jeg vil gjerne love at alt skal bli oppdatert, men jeg kan ikke det for det er nok ikke sant. Men jeg skal prøve og skrive noen innlegg i uken som kommer slik at noe blir oppdatert, så følg med om du er nysgjerrig på! :-) Det er også lov å spørre så klart. Ring, skriv eller tekst. :-)

Et sted må man starte, her kommer et par bilder av søskene Embla og Bhest da de var på en liten utstilling i Moss i slutten av Juli. De endte opp med å få både excellent, CK og hvert sitt CERT, samt at de ble BIR og BIM. Det var bare med en 10-11 hunder men likevel må vi si at det var supert av søskene.Det var veldig koselig fordi Tonje stilte Embla selv. Gratulerer så mye Tonje. Arya stilt også, men hadde noe uryddig over bevegelsene sine den dagen, og selv om dommeren likte typen. OG Madelen stilte henne på en nydelig vis, så ble det very good. Helt ok, hun kommer sterkere tilbake senere. :-)



Multestua Mattykaisa's Bembla and - Bheste, BOS and BOB, with each their Norwegian CAC. 17 months old.
 
Bhest in the group final.

Happy Toller boy in the group final. No placement this time. Photo coutesy: Vibeke Brath
Bhest sin kritikk fra Moss: "Excellent type, lovely exspression, good proportions in body, good angels. Lovely movement."

En annen gutt fra B-kullet har også tatt sitt første Cert, det var i Sverige, og da snakker vi selvfølgelig om Brumm. Han er en nydelig gutt som ligner veldig mye på Bhest. Så selv om jeg ikke var det og ikke har sett gutten på en stund nå er jeg helt overbevist om at det var velfortjent! (objektiv som jeg er ;-) )

Multestua Mattykaisa's Brumm taking his first CAC in Sweden. This beautiful boy is also doing field work, and blodtracking. He got an approved ability test in tracking.

Brumm, another pic with the blue/yellow CAC.

Her er en av Brumm sine kritikker: "Herlig juniorhana av prima typ. Trevlig hode og uttrykk. Fina proportioner skalle ock nos. Velburne øron. Utmerket överlinje. Bra skulder, forbryst ocok kropp for alderen. Tilrekkliga vinklar fram, utmerked bak. Typiska r¨ørelser, som även inkluderar svansen. Utmerked pels. Trevligt visad!" 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...