Start

tirsdag 13. mai 2014

Påsken 2014 i bilder

Igjen en blogg som ikke ble helt ferdig til publisering da jeg satt og skrev den, men kan jo ikke slette den, så den blir publisert nå selv om det er tre uker siden påske. ;-)

Det blir for sjeldent at jeg deler både nyheter, bilder og opplevelser her i blogg og på facebook. Det er masse jeg gjerne skulle skrevet ned her, både som litt dagbok- og treningsnotater, og for å dele litt med kennelvenner, bekjente og blogglesere. Bl.a. har vi vært på tre kurs Bhest og jeg denne aprilmåneden. Et jaktkurs i Kristiansan (Lauvstua) med Sanna Hallgren som instruktør, et LP 1 kurs over 3 ganger (egentlig 5, men vi kunne bare 3) gjennom retrieverklubben avd Kongsvinger med Berit Svenningsen som instruktør, og nå i helgen et sporkurs med Rolf Hegg som instruktør. Vi har lært masse! Jeg liker Bheste-gutten veldig godt, og han imponerer meg mye, vi får se om det blir skriverier eller ikke om det. Jeg har startet med å føre en liten treningsdagbok med penn og papir for å få litt plan og systematikk inn i min heller impulsive treningspraksis. ;-p

Jeg får stadig vekk hilsener, rapporter og bilder fra alle "små"multene rundt om og under her er et par av dem. Det mangler en videosnutt jeg fikk fra Boss i påsken og et kjempe herlig brev med nydelige bilder av Gam (Blake) som jeg foreløpig ikke får til å dele pga tekniske problemer.



Multestua Mattykaisa's Bella er nysgjerrig og sulten isfisker i påsken. :-) Bella flinke jenta fikk C-godkjenning som redningshund lavine, litt tidligere i vinter.

Multestua Dans Mc Chopper og Multestua Dansende Asaja Pirat på fjellet i påska.
Multestua Dans En Caramba "Olivia" har vært på hytta både palme- og i påskehelgen, men her er hun hjemme og sjekker utsikten litt i "mellompåsken". Hun er utrolig søt!
Jeg møtte Olivia i påsken, for første gang siden hun ble hentet her for drøyt 4 måneder siden. Å det var så godt. Familien er så fornøyd med jenta, som er veldig lærevillig, snill, fokusert, aktiv og glad. Familien har fått en veldig lett jobb i forhold til alle advarslene om hvor slitsom tollervalper er. Jeg prøvde selv litt øvelser med håndtarget og gripe og løfte øvelse og hun forstår kriteriene superkjapt. <3 De er ferdig med valpekurset nå og skal igang med kurs i jaktlydighet snart.
Olivia er en liten tispe 6,5 mnd gammel er hun om jeg skal tippe 44 cm og 13 kg. Ferdig utvokst vil hun nok bli rundt 45 cm og 16 kilo (+/- 1 kg avh av hvilket hold de ønsker på henne). Hun er veldig harmonisk bygget feminin tispe, en flott hals, kort sterk rygg, flott hale, god dybde, lengde og bredde på brystkassa, men forbrystet trenger litt mer utvikling. Fantastisk flott pels. Nydelig hode og uttryk. Jan M hadde møtt på en utstillingsdommer som stoppet dem og var helt henrykt over jenta, de MÅTTE bare stille henne ut. Jeg gleder meg til de får summet seg til å melde henne på valpeshow/utstilling. Når jeg møtte henne syns jeg hun var så lik Asaja. Men når jeg ser på bildene syns jeg hun ligner noe veldig på Kaisa. Særlig pelsen, kraven, halen og fargen er jo Kaisa opp av dage. Men hun har nok også litt fra faren ja. Flott liten jente er hun uansett om det er far, mor eller fjernere slektninger hun ligner på.<3



Se på den pelsen!

Olivia ligger så fint.



Øver på å stå. Og er trygg og fin i miljø med store byggekraner o.a. bråk.

Se så søt hun er!

Det var en veldig hyggelig dag i Trondheim, Trym ga meg en grand tour på Gløshaugen hvor han naturlig nok har tilbragt mye tid det siste året, og skal være mye de kommende 4 år. I tillegg til studiene, sivilingeniør datateknikk, er Trym engasjert i linjeforeninga Abakus, hvor han er leder av fagkomiteen og sitter i hovedstyret. Etter at alle aktuelle bygg, rom og utsmykkinger/utstillinger på campus var tittet på. Gikk vi en lengre tur rundt om i Trondheim, ned til Øya, Midtbyen med brygger og Nidarosdomen, Bakklandet, bedre middag på Solsiden, før vi gikk innom festninga før vi returnerte til Gløshaugen og hentet bilen og dro opp til Trym. Og det regnet nesten hele tiden! Neste morgen skulle vi hjemmover og slik så bilen ut da:  

:-O Godt det var sen påske i år!

Så glad for å se deg!
Trym, Felicia, Freid, Carl og Bhest på tur på Lauta. Dette treet har beveren felt.

Deilig med tur sammen i vårsola.

Flyvende barn.

Fia mor viser fram noen veldig fine blomster hun fant og ville ta med hjem å vise mamman sin.

Carl jobber med å få både hund og line riktig plassert. ;-)

Det er litt fint nede ved kilen.

Trym bærer Freid på ryggen, synd jeg ikke hadde mobilen framme da de gjorde det motsatt, og begge to ble sittende i grusen.

Trym sønnen min, Carl en venn av familien, Freid og Felicia er søster Kate sine barn og så er det Kaisa da.



Rundt middagsbordet hadde vi også med Kate, Grid, Aslaug og søster Mona sin datter Marte (bildet) med kjæreste Espen. Kjempekoselig og spise sammen!

Kortspill hører påsken til, selv om vi nå ikke var på hytta. Gøy!

Avslapping i sofaen, lesing og kos med hundene.

Leken Bhest
Inger Helene og Ylja var her nede og trente på påskeaften. Vi hadde en fin trening, som ga svar på hvor vi sto i endel sammenhenger. Veldig positivt overrasket på lange og/eller utfordrende terrengskifte dirigeringer. Også flink til å jobbe med annen hund jobbende parallelt. Samt ingen markering under arbeidet. Men etter å ha hylt i bilen når Ylja fikk en individuell økt, fungerte ikke Bhest på siste økta. Han kunne ikke markere og slettes ikke nærsøksignal. :-/ Mulig det ble for mye på en dag, vi holdt på i fire timer eller noe slikt. Men det sier nå uansett litt om mangler i kunnskapen og er slikt sett verdifull tilbakemelding.

En fullpelset og vårglad Kaisa.

Trym og jeg hadde en fin tur opp til toppen av Nesberget

Bhest fikk gå i sele og strikk deler av turen. Vi hadde forresten også en liten treningsøkt med markeringer på toppen der.

Nyter utsikta og det kjempefine vårværet

Trym og hundene ser utover Glåmdalen. Vi kan se ned på huset vårt og vi kan se Rafjellet bakerst til høyre i bildet. Møtte til og med folk og en hund der oppe.

Litt senere i påsken var vi oppe og besøkte Inger Helene og Ylja. Der hadde vi en fin treningsøkt, og da husket vi på at kvalitet er viktigere enn kvantitet. ;-)

Bevis for at til og med Ylle-bylle kan bli sliten. Gratulerer med dagen i går (11 mai) Inger Helene!
Påsken 2014 ble en hyggelig hjemmepåske med hundene, familie og venner! <3 Turer, lek, trening, krim og film om kveldene, god mat og litt øl og vin de dagene man ikke var sjåfør for den hjemkomne sønn. Jeg er nå fremdeles en slik mamma som syns det er helt greit og frakte Trym og kameratene hans hjem midt på natta, føler meg tryggere selv også da. :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...