Start

mandag 31. desember 2012

Hele Julen i en blogg

Jeg har brukt veldig lite tid ved PC'en i jula, og det har vært litt godt! Heldigvis var jeg tidlig ute med å ta et par bilder til Årets julekort, og det fikk jeg lagt ut på facebook. Det er ingen som har fått det på mail -så ikke føl deg forbigått ;-). Her var årets julehilsen fra Kennel Multestua:



Trym og Hege kom hjem på torsdagen, og vi hadde en hyggelig førjulsmiddag hos min mor, før vi dro hjem og hadde en koselig spill kveld. En av årets julegaver til Hege og Trym var brettspillet Ubongo, som ingen av oss kjenner fra før, men det var veldig morsomt. Hege var bare innom for en natt før hun reiste opp til Telemark og feiret med sin familie, men nå er hun tilbake her, det er også et par av tantebarna mine fra Telemark. De bor hos Tante Kate.

Bittelille julaften, lot jeg juleforberedelser være juleforberedelser og reiste til Mesnali på valpebesøk.  Valpene er utrolig fine og gosne, det var rolig og harmonisk i valpekassa, enda det er 10 valper! :-O Det var veldig koselig og besøke dem, og kommer til å ta en tur til opp og titte, de er jo halvsøskene til vårt B-kull. De var 3 uker da vi var der og her er noen bilder:


Lille julaften hadde vi tradisjon tro hyggelig julegrøt her på Brandval, juletreet fra egen skog kom i hus. Syns Trym fant et fint tre i år også. De blir ikke tette og prangende som edelgran, men enkelt norskt tre, javnt og fint, i passende størrelse. Det er så hyggelig! Vi har heller ikke kastet oss på ulike juletrender, her i huset er jula rød, med noen innslag av gullglitter. Akkurat slik jeg liker det, og slik vi startet vår tradisjon for 21 år siden. Da, til Tryms aller første jul, kjøpte jeg denne julekrybba, som også har fått stå i stua hvert år siden den gang. :o)


Julaften feiret vi hos min søster Kate. Chanel og Kaisa fikk en god del pakker under treet, de syns det er kjempegøy! Chanel er helt hekta på å få åpne pakker - altså rive papir. Mens Kaisa liker å gå rundt å bære på pakkene. (Flere pakker, både egne og andres hadde fått den behandlingen i adventstiden). ;-) Menyen hos familien Nilsen er Mammas blomkålsuppe, ribbe med alt tilbehør + en eller annen stek, til dessert er det riskrem med både rødsaus og bærsaus. Godt som alltid! Det ble en trivelig kveld uten for mye stress eller mas. :-) Og mange fine gaver fikk jeg, både fine, nyttige og velsmakende gaver! :-D Må nevne at Inger Helene hadde funnet en oppskrift på Multe Sild og laget til meg, det var både morsomt og godt. :o)
(Ikke de beste mobilbildene av oss, men her er min mor og jeg og Kaisa og Chanel forann juletreet -og jada Kate kjører "amerikansk" tre vel og merke uten særlig pynt på den nederste tredelen, fordi kattene hennes elsker glitter og stas).



Vi sov over på Roverud og hadde en rolig 1. juledag. inkludert vinterens første skitur. Trym og Freid bråbestemte seg for en kinotur på kvelden, hadde jeg fått 20 minutters varsel skulle jeg blitt med. Jeg kan vist angre for Trym og Freid likte filmen Life of Pi, må innrømme at jeg syns den frister til et kinobesøk. :-)

2. juledag var det min tur og stå ved grytene hele dagen. Jeg liker det, og koste meg med å lage et variert koldtbord til 8 gjester. Med mulighet for å gjøre noen "lettere" valg, som bladsalat med sprøstekt spekeskinke og marinert appelsinsalat til dessert. Det ble noen veldig hyggelige timer ved bordet, koselig at mammas venninne Brit var på besøk i Multestua for første gang, vi hygget oss alle sammen. På bildet er det rampen Mons som melder seg frivillig som borddekor. Arrg! ;-)


Freid og Trym tok med rødpelsene på skitur, mens jeg kokkelerte.



Fineste tantegutten, Freid!
Felicia kom tilbake fra sin julefeiring i Harstad/på Sørøya og på fredag hadde vi en ny julefeiring hos Kate. Veldig koselig, nå hadde også Hege kommet på besøk. Vi har også oppdaget Illustrert Vitenskaps spill, og alle driver vi nå med Quiz Battle! :-D Så da sitter vi der samlet i stua og stirrer på hver vår mobil i stedefor og spille brettspill eller kort. Hehehe vi er litt rare! OBS - Jeg er "ninanilsen" på Quiz Battle!

Lørdag ventet vi julebesøk fra Bærum. Vi skulle ha litt lettere mat med en smakfull kyllingsuppe og så skulle vi spille Ubongo. Dessverre fikk de vannplaning (sørpeføre) på E16 like øst om Kløfta. Heldigvis er det firefeltsvei, bilen krasjet i autovernet og ingen annen bil ble innvolvert i ulykken. Bilen totalvraket, men ingen personskader. Heldigvis! Men det ble naturlig nok ikke noe besøk. Vi hadde derfor en rolig kveld forann TV'en, med film (og litt quiz battle ;-) ).

Her er noen bilder fra årets siste skitur på myra. Etter denne dagen har det vært regn, sludd og mildvær.

Nyttårsaften blir det relativt tidlig middag hos min søster, etter det: meg og hundene sammenrullet i sofaen med godt lesestoff, litt stemingsfull musikk, Soletti saltstenger og Mozell i glasset. Helt rakettfritt, og eneste "stress" er at jeg har sagt ja til å levere og hente Marte, Trym og Hege som skal på fest her og der. Derfor velger jeg Mozell i stedenfor en god Cava. Cavaen tar jeg en annen kveld jeg har lyst. :-) Det er meldt overskyet, men skulle det bli klarvær, går vi en tur på jordet og ser på stjernene, mens jeg tenker på året som var, og drømmer om hva vi har i vente... :-D


Takk for året som var venner og bekjente! Håper dere får en fin nyttårsfeiring, husk og ta hensyn til dyra!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...