Start

onsdag 1. juni 2011

Flotteste Vilja + bilder



Multestua Dansende Avilja Pirat
Her er Vilja! Det hendte så mye i helga, så jeg syns ikke jeg fikk gjort nok stas på henne. Hun er 13 mnd gammel, har deltatt på tre utstillinger og tatt certifikatet på alle tre!!! (deriblandt stor-cert) Hun har også fått 1 BIM og 2 BIR. Blitt plassert som BIG 2 på NKK utstilling og som BIS 4 på en spesialutstilling for retrievere og spaniels. I tillegg så har hun nå debutert i LP. Der ble det kluss på et par øvelser, bl a en 0, men de hadde også 9,5 på tre øvelser og 10 på tannvisning. Så det lover godt for framtiden. De endte i helgen på 147,5 poeng og en 2. premie. Gratulerer! 
Flere oppdrettere har spurt om ikke jeg "angrer" på at jeg solgte henne. Generaltabbe, var det tom en som sa. :) Men nei, jeg angrer ikke! Jeg viste jeg solgte en bra hund, og jeg ønsket at Gøril skulle få en skikkelig fin hund. At hun skulle bli sååå bra, det har overgått mine forventninger. Gratulerer Gøril! Jeg gleder meg stort over resultatene deres, er stolt over å ha oppdrettet Vilja og takknemlig for at du tar så godt vare på henne!!!

Jeg elsker den jenta som jeg selv beholdt og som bor hos Heidi og Geir. Hun ble valgt forann Vilja på bruksegenskaper. Særlig de som er rettet mot tolleren som jakthund: viltspontanitet var noe jeg ønsket å sikre at jeg beholdt her på Multestua, sammens med "pågangsmot" i terreng og nye miljøer, lekelyst og vilje til å komme inn med fugl. Også det at hun hadde arvet farens flotte farger og tegninger spilte en liten rolle. Jeg har en super tispe i Kaisa, men når jeg har valgt å reise til Finland for å finne en far til hennes valper, så tenker jeg at det er lurt å ta vare på noe av det han har tilført. :-) Asaja har tilbrakt noen dager hos meg igjen. Jeg koser meg stort med å ha henne her. Kaisa og hun har det så harmoniskt og fint i lag. Det kommer ikke til å bli noe problem for Asaja å bo her når det blir tid for valper på henne, og Kaisa kommer nok til å like bestemor rollen, men det er langt fram i tid. (Og noen flere helseklareringer som skal gjennomgås). Gledelig nok så ser det ikke ut som Asaja har arvet den samme (altfor) store vannpasjonen som mamman har. ;-) I kveld har Asaja og Heidi vært i Oslo og gått opp til kvalifiseringsprøver i jakt, og bestått. Der ble det spådd at de snart var prøveklare... Men neida, Asaja skal nok ikke på noen jaktprøve med det første. Rooolig, små skritt av gangen er det som gjelder! Her er noen bilder fra Asajas besøk her:

 Jiiha, hopp og sprett, lek og gøy!


 Asaja er så spretten og lett i skogen!
<3
Nina, jeg lover, Elgen gikk nettop her og vi kan ta den igjen, kom da! 

 Kjempeflott sporskog, borte vekk! ;-( Men tømmer blir til mye nyttig.

Mor og datter



Avslapping! 
 
 Kaja på besøk! - RunForFun Absolute Cutie 

4 kommentarer:

  1. Jeg har fått beskjed om at jeg solgte feil tispe jeg også, men vet med meg selv at jeg ikke har det. Og hvor utrolig hyggelig er det ikke å få lov til å selge flotte hunder til flotte valpekjøpere?! Vilja kunne ikke fått det bedre enn hos Gøril, og det er en glede å få følge dem fra sidelinjen. :)

    SvarSlett
  2. Åååå så utrolig flott Vilja er <3 og så fin kontakt! Mye arbeid er lagt ned der. Og ja Nina, vi må ta det roooolig med lille Asaja ellers koker hun nok fort over :) Flotte bilder av jentene!

    SvarSlett
  3. GRATTIS till alla strålande resultat på både valparna och Kaisa!! Sola dig i glansen av dina valpköpare, det är det allra bästa :)

    Speciellt grattis till Asaja för GK kval. pr. och Viljas fina debut i LP!

    SvarSlett

En Multehund har gått over regnbuebroen

N RL CH MULTESTUA DANSENDE ARRAK PIRAT <3 21.04.2010 - 26.02.2017 <3 Hvil i fred elskede venn! Arrak har vært en helt spe...